A minha experiencia com transferencia bancaria para o
moneybookers não é famosa mas a verdade é que o prazo maximo ainda não terminou.
Primeiro tentei por MBNet mas o meu cartão foi recusado (é um cartão VISA ELECTRON do BPI) e depois decidi ir pelo outro metodo que é a transferencia bancaria.
Fiz essa transferencia na passada seunda-feira dia 27/10 e ainda não me chegou o dinheiro à conta que segundo eles no proprio site demora 2-5 dias uteis.
Memos assim coloquei-lhes uma questão sobre o que ese está a apssar e quando terei o meu dinheiro aí disponivel. E que uma transferencia bancária demora no maximo 1 dia e se repararem bem a conta que eles dão para o deposito é uma conta de um banco nacional - o BES.
Eis a reposta que recebi:
Dear Paulo Leite,
It usually takes 2-5 business days depending on your country of residence for a bank transfer to arrive at our bank. If you are residing in a country covered by
moneybookers' banking network (domestic transfer), the transfer normally arrives in less than 3 business days. However, our system is FULLY AUTOMISED and as soon as your payment hits our bank account, the money will be processed directly to your
moneybookers account. In other words: If the money is not yet in your
moneybookers account, we obviously have not received it even if the money has already left your bank account. Delays between your bank and our bank or even corresponding banks do happen and are out of our control.
On the 6th bank working day after the payment has been debited from your bank account, please return to the messaging centre and re-enter your payment enquiry. Please note, that we are unable to investigate or put a trace on a payment before this time. Our partnering banks demand that we wait with traces until the sending bank and any correspondent bank have had sufficient time to process the transfer or rectify their own mistakes.
Your
moneybookers Team!
Por isso vou esperar até maximo 3ªF da proxima semana e se a massa não estiver lá volto a contacta-los mas desta vez por telefone.
Tenho a certeza que não me engane em nada porque, primeiro fiz sempre copy/paste dos nºs de NIB/IBAN e referencias necessárias e depois poruqe antes de dar o OK final para envio dos dados verifiquei meticulosamente cada digito introduzido.
mas só para que saibam que pode demorar e não é pouco.